יום ראשון, 23 בפברואר 2014



רק תפילה אשא

אני שולחת לך תפילה קטנה שמצאתי ואימצתי לתחילת השבוע. הזמן בו רבים מתקשים לחזור לשגרת החיים לאחר יום שכולו שבת ומנוחה. רבים וביניהם גם אני שתוהה מהיכן אמצא בעצמי את הכוח למלא אחר משימותיה התובעניות של השגרה. מהיכן יהיה לי כוח לכתוב את טורי השבועי, להכין את השיעור שעליי למסור היום, לכתוב את ההרצאה שארצה השבוע ולערוך את תכנית הרדיו שאגיש. כשאני מתקשה להכין את הסדנא, כשאני לא יודעת מהיכן להתחיל לבנות תכנית התקדמות למאומנת שלי, אני עוצמת את העיניים ומתפללת.
יהי רצון מלפניך בוראי, שתצליח את דרכי פנימה והחוצה. החוצה - שדבריי ישמעו, שרעיונותיי יקלחו, שמילותיי יחדרו, שאשא ואתן באמונה, שאזכה לקרב ולחבר. פנימה - שאעשה לשם שמיים, שתיחלש הגאווה ותזדקף הענווה, שאזכור כל רגע שאתה הוא השם מילים בפי, שאני כאין וכאפס, שכשרון הדיבור הוא מתנת חינם מאתך, שהמחשבה הבהירה - בריאה שלך היא, שאתה הוא שהחלטת לחיותני ולקיימני ולהביאני לזמן הזה.
עשה שאתחזק באמונתי. עשה שאוזניי ישמעו את אשר פי מדבר, שליבי ירגיש את שאוזני שמעו, שגופי יפעל את המתבקש. קרב את התנהגותי אל מילותיי. עשה שלא ירפו ידי משיעור לא מוצלח, ושלא יגבה ליבי משיעור מוצלח.
מסופר על חסיד שהתאמץ מאוד להכין יין לבעל שם טוב הקדוש אך בסופו של דבר, נפסל היין.
פנה החסיד לצדיק ושפך יגונו לפניו, סיפר לו כמה התאמץ להכין את היין אך בסופו של דבר כל מאמציו היו לשווא. ענה לו הבעל שם טוב שכל זה קרה בגלל שהייתה לו גאווה בלב על כך שהוא זה שעושה את היין. הבעש"ט הציע לו להתפלל בנוסח דומה לתפילה שכתבתי לעיל:
יודע אתה בורא כל העולמים כמה עז רצוני ורב חפצי להכין יין לרבי וכמה השתדלויות עשיתי לשם כך, אבל אני רק בשר ודם, וכמה כוח יש לי כבר. אנא ה', עשה את שלך, וספק לרבי יין כשר כדת וכדין, שאם לא, כל השתדלותי להבל ולריק ידמו.
גם אני נוהגת כך ומציעה לך לאמץ ללבך תפילה שכזו כל אימת שאת עומדת לפני משימה בחייך. כמובן שאת המלל מתאימים לפי העניין ומרחיבים לפי הצורך. לא צריך לכתוב זאת על פתק. לא צריך לשנן זאת בעל-פה, צריך להתפלל מכל הלב. במילים שלנו. ומובטח לנו כי כוחה של התפילה לחולל פלאים.

הצלחה מרובה ושבוע טוב!


שלך
מירי
 
מייעצת ומלווה נשים להצלחה אישית וכלכלית.
 התקשרי עכשיו: 03-6440744


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה