יום שלישי, 3 במאי 2016

הרפואה נמצאת בתוכי

49 ימים מפרידים בין יציאת מצרים, יום ההולדת הקולקטיבי שלנו בו הפכנו לעם, לזמן שבו נמצאנו ראויים לקבל את התורה. ימים אלו של ספירת העומר הינם תהליך של חשבון נפש, המוביל לזיכוך המידות ולקבלה עצמית.

עבורי קבלה עצמית היא העבודה המרכזית של ספירת העומר.

 

 

יש שלוש רמות של קבלה עצמית:
ברמה הראשונה אני מקבלת את עצמי בטוב וברע, כי רע הוא הזדמנות להתחדש, לתקן ולצמוח והטוב נותן לנו את הכוח להתמודד עם הקושי.


ברמה השנייה אני מאמצת תפיסה בלתי שיפוטית כלפי עצמי וכלפי הסביבה ומבינה שהטוב והרע הם בעיניי המתבונן ושהקטלוג יכול להשתנות מרגע לרגע . כך שמה שפירשתי כחולשה בזמן אחד הפך ליתרון בזמן אחר בחיי.


ברמה השלישית והחשובה ביותר מאחר וזהו החלק האלוקי הקיים בכולנו היא קבלת העצמי בידיעה שיש בתוכי חלק נסתר, בלתי נגיש, שכולו טוב, שכולו אחדות.

 

בכל אחת מאתנו הנשים, קיים אתגר להצליח ולפעול במספר רב של זירות בו זמנית. כשאנו מצליחות בתחום אחד אנו חשות שאנו מזניחות או לא מספיק מצליחות בתחום אחר ואז רגשות האשם מתחילים לחגוג. באופן מפתיע קבלה עצמית מאפשרת להיות בענווה ולהגיד: "אני לא יכולה, קשה לי" או להתבונן לפחד בעיניים ולהודות בפני עצמי שאני פוחדת ומתוך ההכרה והצפת הרגשות השליליים, שם מתגלה האור-סור מרע ועשה טוב.

 

כדי להגיע לקבלה עצמית יש לצאת מההתעסקות בי, בחיי ובמסכנות שלי ולהיכנס לתהליך מרפא שכולו רפואה ואמונה. "אני ה' רופאך" הם ראשי התיבות של חודש אייר ומשמעותו שאני שמה את ה׳ כמתווך בין ה׳אני׳ ובין ה׳רופאך׳, יש לי את הקבלה והאמונה שרק ה׳ יכול להציל אותי, אני נכנעת לרצונו, מתקלפת אט אט מהרצון העצמי ומהריכוז העצמי ובעיקר מהאגו שלי. ואז אני מממשת את השליחות האמיתית שלי.


זה הזמן להתחבר לאותו חלק נסתר בנשמה שכולו טוב, כולו קבלה עצמית נטולת מאבק. ממנה אוכל גם לקבל את זולתי, ולהגיע לדרגה החשובה ביותר של "ואהבת לרעך כמוך".

 

גם העיסוק המקצועי משקף את המקום של קבלה עצמית. מזמינה אתכן דווקא בימים אלו של ספירת העומר המסוגלים לפריצת דרך, לעבור תהליך ייעוץ עסקי המשלב עבודת קבלה עצמית, שתכוונן אתכן לעבר שליחותכן הייחודית. זו תוכנית ייעוץ מעשית שמובילה ומצמיחה.

 

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי", מרצה ואשת תקשורת
בקרי באתר שלי : http://www.miri-mychoice.co.il/
לתגובות: Mirisch1@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה