יום רביעי, 11 במאי 2016

מידת התפארת, תמימות וכת הסיינטולוגיה

זהו השבוע השלישי של ספירת העומר, שבוע של מידת התפארת.


מידת התפארת היא מידתו של יעקב אבינו, המאחד בין שני הפכים, חסד וגבורה. יעקב מתגלה לנו כבעל מידות לכאורה סותרות, כי מצד אחד יעקב היה "איש תם יושב אהלים" ומצד שני היה חכם בכל ענייני גידול הצאן, ומגלה פקחות וערמומיות הן כנגד לבן והן כנגד עשו. רגע אחד בורח מלבן ומשתמט מעשו, וברגע אחר מוכן לצאת למלחמה ומתמודד בעורמה עם מצבים מורכבים. 

 

בחול המועד האחרון פגשתי את תמימותו של הציבור החרדי, כשביקרתי בקניון ארנה בהרצליה ונחשפתי לתופעה מדאיגה: משפחות חרדיות עמדו בתור מול דוכן של כת הסיינטולוגיה, כדי לעבור את "מבדק היכולת של אוקספורד". אך מה שהם לא יודעים זה, שמאחורי אצטלה מדעית מסתתר שאלון האישיות הסינטולוגי .ושאנשי הכת מתחזים לפסיכולוגים, וכשתוצאות המבדק והנתונים המתקבלים מספקים את כל המידע הדרוש להם, כדי לעשות מניפולציות בהמשך.

 

 

הופתעתי לראות חלק מהציבור החרדי עומד בתור למבדקי כת הסיינטולוגיה - תמונת אילוסטרציה

 

נדהמתי שבחורים דתיים וחרדים בכלל נמשכים לזה. אבל הבנתי שדווקא תמימותם עומדת להם לרועץ. רובם לא נחשפים לכלי התקשורת השונים, שבשנים האחרונות חשפו סיפורים על כת מסוכנת והרסנית, על משפחות שנחרבו, פורסמו תחקירים על כת הלוקחת ממאמיניה את ממונם, ומאיימת על חיי כל מי שמנסה לעזוב אותה. אין לבחורים אפשרות לקבל את המידע הדרוש כדי להיזהר!! וכמו יעקב אבינו הם חוסים באוהלה של תורה, אך בניגוד ליעקב, לרבים בציבור חסרה התכונה המשלימה את תמימותו , וזו היכולת לפעול בעולם מורכב מלא באינטרסים שלעיתים אינם כה טהורים.

 

ארגונים כמו "יד לאחים" הפועלים נגד כתות אלו וחובה עלינו להגביר את המודעות בקרב הציבור החרדי כדי שידע להישמר. בחול המועד ראיתי עשרות משפחות נופלות בפח ואני מניחה שזו לא הפעם הראשונה שהסיינטולוגים נוקטים בטקטיקה זו של גיוס מאמינים.

 

יעקב אבינו רואה בחלום "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה ומלאכי א-לקים עולים ויורדים בו". חלום זה מספר על אישיותו המיוחדת של יעקב, מצד אחד כסולם המוצב ארצה, רגליו נטועות היטב בקרקע המציאות, אבל ראשו בשמים.

 

בפני עיוור לא תיתן מכשול!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה