יום רביעי, 6 בינואר 2016

תובנות וטיפים לבעלות עסקים לשנה החדשה


1. האם יש לך טיפים עבור נשים ששגרת יומן עמוסה (בין העבודה, לילדים, לעסק ולשאר החובות)?
אני משתמשת המון בכלי הכתיבה, בפתקים שעל האיפון אני מעלה את כל המשימות והחובות שלי, וכאני מרגישה שזה מאיים עלי אני פשוט מחלקת את כל שלל המטלות היומיות והשבועיות לחשוב ודחוף, וכל יום אני מנהלת אותו אך ורק ל24 השעות הקרובות, הרי זה מה שיש לי, לא יותר !



2. כיצד ניתן לחסוך זמן ולהתייעל בפעילות העסק?
ניהול יומן בפרטי פרטים כולל זמני הארוחות, ימי ההתעמלות, שיחת בוקר קבועה עם מאמנת או משפיעה (סוג של מאמנת רוחנית), פגישות עבודה, כן גם עם הבעל או עם אמא שלך כשכל הדברים האלה נמצאים ברוטינה (הטלפון או האיפון של היום שואל אותך כל כמה זמן לסמן לך חזרה ביומן)



3. עד כמה את חושבת ש"זמן איכות" פרטי של אישה יכול לתרום לתפקוד העסק? אם כן, כמה זמן ראוי בעיניך להקדיש לכך?
בשבוע שעבר התקשרתי לחופית כדי לקבוע אתה שעה ותוכן לראיון בתכנית "ענין משפחתי" בנושא יולדות ומיילדות, זה היה השבוע בו ראינו את גבורתן של המיילדות העבריות שפרה ופועה ורציתי להבין איך היא עושה את זה? יועצת ומנחה משפחתית, מורה בשעות הבוקר, שיעור שבועי בערב, ומעל הכל מניין ילדים שהגדול ביניהם חגג בר מצווה לא מזמן,
חופית נזכרה בשעה בה התקשרתי ל'סגור' על השידור וסיפרה זה היה רבע לשש בערב הרגשתי שכוחותיי אפסים ואני לא מצליחה לגרד טיפת סבלנות עבור אף אחד מהצרכנים הקטנים שסביבי הסלון היה מגובב בערימות של צעצועים ונוסף לכל הטלפון ממך שהשאיר אותי עוד יותר עייפה  לקחתי סמיכת צמר חמימה התכרבלתי על הפינה בספה והחלטתי שאני יוצאת למנוחה בת 20 דקות אוטמת אוזני ומבקשת לעצמי שקט מוחלט בנשמתי והודעתי לחברה מסביב אין אמא עכשיו  אגרתי את הכוח הדרוש לי ולאחר חצי שעה של נים לא נים הרמתי את עצמי והסתערתי על הכלי אמבטיות וארוחת ערב ובשמונה כבר יצאתי לשיעור
אם לא תדאגי לפסקי זמן לעצמך לא יהיה לך כוח לאף אחד סביבך

4. אילו החלטות, לדעתך, כל בעלת עסק צריכה לקבל עליה בתחילת שנה חדשה? זאת על מנת שהעסק שלה יתחיל מנקודת מוצא טובה יותר מזו של שנה שעברה?
לפני הכל להציב יעד ברור שלא חייב לכלול את כל המטרות, אבל צריך להיות רק קצת יותר גבוה מזה שהגעת אליו בסוף השנה הנוכחית  וההחלטה החשובה להיות שמחה בחלקך.
כל זה עם הערת אזהרה בטאבו- הכל בתנאי שבכל רגע ורגע עשית כמיטב יכולתך באותו רגע נתון באותה פגישה חשובה באותה סיטואציה קשה, משעה שאת יודעת שעשית ופעלת את הכי טוב שלך את יכולה להרים ידיים לשמים ולמסור בידיו את שרביט הניהול על העסק שלך
הרי בסוף יהיה מה שה' רוצה!

5. לעיתים כשמסכמים שנה עסקית, התמונה עשויה להיראות מעט עגומה. אילו המלצות היית נותנת לבעלות עסקים על מנת להתעודד ולאסוף כח לשנה חדשה?
לשמוח ולהיות מסופקת במה שיש ולאן שהגעת, כי הכל מדויק מאיתו יתברך ובכל מצב רצונו ייעשה ולא רצונך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה