יום שלישי, 17 במאי 2016

מהו חג האחדות האותנטי של חודש אייר?

יום חמישי, ד׳ באייר, 7 בבוקר, אני כבר בדרכי לירושלים לטקס הממלכתי, הכבישים ריקים ושקט בנשמה, מחפשת את הדבר הבא שיעיר ויעורר את הרגש היהודי ויזכיר שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים.

בבית הנשיא, אבטחה כבדה ואנשי הביטחון מחלקים לממתינים המכובדים בשמש הקופחת כוסות מים קרים, כשברקע שיחות וסיפורים מרגשים עד דמעות על הקמת המדינה, על גבורה והכוח שבאחדות שלנו. מיסטר פרזידנט מר רובי ריבלין מנה 68 סיבות לאהבתו את המדינה, עליזה אישה אמיצה גיבורת חייל, ממתינה בהתרגשות לפתיחת טקס המצטיינים יחד עם התאומים שלה, דוד ויונתן, שניהם ישובים בכיסא גלגלים, האחד בקהל והשני על הבמה סמוך לראש הממשלה ממתין לקבלת אות הצטיינות, פניה מאירות אך חושפות את השנים הארוכות והקשות בהן גידלה באהבה את ילדיה ובכירי השלטון שזוקפים לזכותם הצלחות בהדיפת האיומים סביבנו, וכמו תמיד שמחה מלווה בעצב.

רק מר הרצל ביטון, נהג האוטובוס שבגופו גבר על מחבל יורה, הצליח לרגש באמת רבבות כשעלה להדליק השנה משואה, הוא עמד שם בתוקף ועוצמה גדולה וקרא בקול ״ שהחיינו וקיימנו לזמן הזה..״ והודה בפה מלא לאלוקי ישראל, על שעשה ועושה לנו  את הניסים האלה בכל יום כבר 100 שנה.

יום העצמאות הפך לקרקס ראווה ואגו של פוליטיקאים ובכירים, אשר מתעקשים לקחת קרדיט, לפאר את שמם ופועלם למען מדינת ישראל, אך זו לא הדרך לציין יום חג.

קברו של רשב"י במירון - ל"ג בעומר יום של הפגנת אחדות ישראל

ל״ג בעומר הוא חג שמצליח להנגיש את האלוקות ומאפשר לחיות במרחב האלוקי מתוך אחדות ונוגע בכל רובדי עם ישראל בארץ ישראל!

יום הל"ג בעומר הוא יום של שמחה, בו מאות אלפים עולים לקברו של רשב"י בהר מירון ושוטחים תפילה זהו החג היהודי האחרון שנקבע ע׳י חכמים כבר לפני מאות שנים, יום זה הוא יום ההילולא של הצדיק הגדול רבי שמעון בר יוחאי - רשב"י, מחבר ספר הזוהר. ומאז.

ביום כזה של הפגנת "אחדות ישראל", אפשר לראות את כל עדות ישראל ספרדים ואשכנזים, חסידים, 'ליטאים' ו'פרושים' מדליקים מדורות, רוקדים סביבן ושמחים יחדיו ובזה אחר זה עולים לקברו ומונים הרבה יותר מ68 סיבות להודות על הניסים והגדולות של האחד והיחיד, הקב״ה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה